Oliver KOliver KBruger på krybdyr - danmarks største krybdyrgalleri
Dato: 2014-1-5

Oliver K Tilmeldt: jan 2014
Emne: 1
Svar: 1
Krybdyr: 1

2 Arter sammen ??

Jeg tænkte på om jeg kunne købe 2 dag gekkoer og have gående sammen med mine 3 krone gekkoer for og få lidt gang i terrariet, jeg skal self opfylde krav for begge arter ag lys mad og varme ! evt dag gekkoer eller bahamas anole ?? skriv nogle gode ideer!

Gå til sidste svar »

Svar til: 2 Arter sammen ??

• Nicolaj A Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 4
    Svar: 224
    Krybdyr: 5
    Fotoalbum: 5
    Videoer: 2
    6 år siden

Ville ikke anbefale de 2 arter sammen, da de er aktive på forskellige tidspunkter af døgnet, vil de forstyrre hinanden.
    Hvis du skal have to arter sammen, skal du finde nogle der opfylder samme krav. Og du skal også have kendskab til dine dyrs temperament, da alle dyr reagere forskelligt. Og husk at have ekstra terrarie klar, hvis de nu ikke skulle enes.

Da du har kronegekkoer ville jeg lede efter nogle dyr som var bundlevende, så de to arter ikke kommer op og toppes over pladsen i toppen af terrariet.

• Oliver K Tilmeldt: jan 2014
    Emne: 1
    Svar: 1
    6 år siden

Super tak!:)

• Nicolai O Tilmeldt: jan 2014
    Svar: 4
    6 år siden

har du fundet en anden art som de skal gå med??

• Cecilie Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 3
    Svar: 57
    6 år siden

Læste noget en gang om at man kunne have kæmpetusindben til at gå sammen med dem Men hvis man regnede med at avle var det ikke en god idé da de godt kan finde på at grave æggene op og spise dem

6 år siden

okay tak jeg er nu mere ude i om der kan være en eller to farvefrøer der inde jeg tænker hvis der er nok gemmesteder så burde det jo være muligt men hvad tror du?

6 år siden

Jeg har hat forstand på det! Har ikke nogen endnu
    Synes også selv det kunne være fedt med flerearter sammen, tror måske bare det vil være svært at finde nogen der kan sammen
    Med hensyn til farvefrøer så skal de vidst have højere luftfugtighed end kronegekkoerne, men vi skal nok have et par eksperter på

6 år siden

det har du nok ret i. men jeg har spurgt rigtig mange og som regel er det, det samme svar (ikke bland arter) men jeg har også set vandagame og skægagame sammen?? men nu må vi se

6 år siden

Det kan sikkert også godt lade sig gøre, jeg er bare ikke sikker på jeg ville turde

• Nicolaj A Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 4
    Svar: 224
    Krybdyr: 5
    Fotoalbum: 5
    Videoer: 2
    6 år siden

Har selv PT mine Co Ciliatus og G. Hainanensis gående sammen, uden problemer. Da begge dyr er aktive om natten så de ikke forstyrre hinandens døgnrytme, går under ca samme forhold (temp/fugt), samme størrelse og lever delvis i toppen (Ciliatus) og bunden (Hainanensis), dog kan de også kravle rundt over det hele, men de holder sig til bund.

Har også hørt om Ciliatus og Flameskink sammen.

Skal dog også lige siges jeg har et 950L terrarie til mine dyr, så der er mere end rigelig plads.

6 år siden

okay det lyder da fedt men er flammeskink ikke dagaktiv?

Svar til: 2 Arter sammen ??

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...