Daniel TDaniel TBruger på krybdyr - danmarks største krybdyrgalleri
Dato: 2013-4-9

Daniel T Tilmeldt: apr 2013
Emne: 1
Svar: 4

Problemer med kornsnog

Hej,

Jeg har som nævnt nogle problemer med min ca. 3 år gamle kornsnog. Som I kan se er den begyndt at blive rigtig tyk nede før gattet samlignet med resten af kroppen. Den føles samtidig helt blød dernede.

Det kan ikke være overvægt, da den ikke har spist siden før jul foruden 2 gange. Sidste gang den spiste var for ca. 2 måneder siden og den er først kommet af med afføringen nu.

Jeg vedlægger nogle billeder så I kan se, hvad det drejer sig om.

http://i.imgur.com/aSTTuZz.jpg
http://i.imgur.com/47e7rdH.jpg
http://i.imgur.com/JRQ2bQt.jpg

Jeg håber RIGTIG meget på Jeres hjælp, da jeg er meget bekymret for den.

Med venlig hilsen

Daniel

Gå til sidste svar »

Svar til: Problemer med kornsnog

• Frank R Tilmeldt: mar 2013
    Krybdyr: 2
    7 år siden

Der er 2 muligheder.
    1.Din kornsnog er en hun, er blevet parret og har æglægningsproblemer.
    2.Du har fodret din kornsnog inde i dens terrarie og den har fået slugt et stykke af det bøgeflis som du bruger som bundlag.
    Personlig foder jeg altid i foderboks for netop at undgå ligende problem.
    Under alle omstændigheder skal du til dyrlægen med din snog, da der ellers er stor sandsynlighed for at den dør. En dyrlæge med speciale i krybdyr kan være at foretrække og bor du omkring Lyngby er Beth Fledelius den du skal vælge.

• Daniel T Tilmeldt: apr 2013
    7 år siden

Hej Frank,

Det kan under ingen omskændigheder være æglægningsproblemer da den aldrig har været i kontakt med andre slanger.

Jeg kan ikke forstå hvis det er forstoppelse, da den jo har haft afføring (godt nok lang tid efter sidste fodring)

Jeg har haft kontaktet dyrlæge og de siger at det ikke burde være forstoppelse når den var hævet helt dernede og de tilbød at røntgenfotografere den, men det synes jeg sgu ikke lige at jeg har råd til...

Med venlig hilsen

Daniel

7 år siden

Hej Daniel

Kornsnoge har afføring 3-5 efter de har spist. Hvis din har gået i flere uger fra den har spist til den har afføring er noget der tyder på forstoppelse.

Har du foderet den inde i dens terrarie ?

Den dyrlæge du har snakket har sikkert ikke haft den store erfaring med krybdyr.
    Ring til Beth, hun er altid sød og behjælpelig med et godt råd.
    Hjortekær dyreklinik Skovvænget 6 B 2800 Kgs. Lyngby 45 93 07 30

7 år siden

Hej Frank,

Jeg troede også i starten at det var forstoppelse indtil den jo så havde afføring så kan det vel ikke være forstoppet.

Jeg har altid fodret den inde i terrariet, men jeg vil helt klart bruge foderboks efter dette...

Den dyrlæge jeg bruger er Årslev Dyreklinik, som er dyrlæge inde i Odense Zoo, så man må da håbe at de ved lidt om krybdyr

Jeg vil prøve at ringe til hende Beth og se hvad hun siger til det.

Tusind tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Daniel

7 år siden

Det kan i den grad godt være forstoppelse. Hvis din kornsnog ikke har haft afføring 3-5 dage efter spisning og den bliver tykkere og tykkere, er der noget der peger i retning af forstoppelse.
    Når du bruger bøgeflis som bundlag kan din kornsnog nemt have slugt et enkelt stykke bøgeflis, som nu sidder fast i gatåbningen og ikke kan komme ud.
    Bøgeflis er hårdt og ubøjeligt og personligt svæver jeg mere til Aspen som er mere blødt.
    Køb dig en mindre plastkasse i Jysk som foderboks, de er til at få til en fornuftig pris.

Held og lykke med din snog

Hilsen Frank

7 år siden

Hej Frank,

Bruger du selv Aspen?

Mvh Daniel

7 år siden

Ja bruger selv Aspen og vil absolut kun anbefale det.
    Før i tiden brugte jeg pinjebark fra planteskolerne, men efter at have prøvet Aspen skifter jeg ikke tilbage.
    Slangens afførring har en tendens til at forblive en flydende geleklump i lang tid på pinjebark, mens på aspen tørre det hurtigt ind til en fast klump såfremt man ikke lige får øje på det. På aspen er afførringen også nemmere at se da det er lyst.
    Jeg foder dog stadig i foderboks selv om det er aspen jeg bruger som bundlag og kornsnogen bliver også mere håndvant når man har fat i den et par gange om måneden.

7 år siden

Hej,

Jeg vil helt sikkert prøve det næste gang jeg skifter bundlaget.
    Jeg takker endnu en gang for de mange gode råd.

Mvh Daniel

Svar til: Problemer med kornsnog

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...