CecilieCecilieBruger på krybdyr - danmarks største krybdyrgalleri
Dato: 2013-3-9

Cecilie Tilmeldt: mar 2013
Emner: 3
Svar: 57

Hvor meget tid kræver en kronegekko?

Hvor meget tid kræver det man bruger hvis man har en enkelt kronegekko?

Gå til sidste svar »

Svar til: Hvor meget tid kræver en kronegekko?

• Fumbo Tilmeldt: dec 2012
    Emne: 1
    Svar: 67
    Krybdyr: 2
    6 år siden

Jeg har tre men det er ca det samme.
    Jeg bruger vel ca 10 min nogle gange lidt mere (ved rengøring selvfølgelig mere)
    De bliver dushet
    De får mad
    Og så fjerner jeg lige de værste pøller

• Cecilie Tilmeldt: mar 2013
    6 år siden

Er det hver dag?
    Og hvad med ting der skal ske sjældnere, hvor ofte og hvor lang tid tager det?

6 år siden

Det er det jeg gør hver dag.
    Rengøring gør jeg efter behov og det tager vel ca en time. Der tømmer jeg det hele ud og skyller grene, lianer og planter. Og så vasker jeg terrariet af i varmt vand

• TS Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 53
    Svar: 466
    Krybdyr: 1
    6 år siden

Jeg bruger nok ca. 5 min hver aften når der bare skal dusches, tager nok nærmere 10 min. når den skal have frisk vand og mad (hver 3. dag)

6 år siden

-Og når vi har haft tømt terrariet helt har det taget 1-2 timer og vi er 2 om det, men det skal jo så heller ikke gøres ret tit

6 år siden

Mht. rengøring, hvordan hulan finder I andre afføringen fra gekkoen? Jeg har fundet det 3 gange og vi har haft den i 1 måned. Går ud fra den har skidt mere end det. Håber ikke det kommer til at lugte lige pludselig fordi jeg ikke har fundet afføringen

6 år siden

Har også lettere ved at finde pøller nu de er større

6 år siden

Fumbo

Ja det er nok fordi den er så bette at pøllerne ikke lige er til at få øje på

• Jacob W Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 234
    Krybdyr: 3
    Fotoalbum: 6
    6 år siden

jeg bruger 5-10 minutter om dagen og en times tid ved rengøring
    det er bare at tjekke vand og mad hver dag og dushe...
    og self. lige kigge på dyrene og se om de har det godt

når der kommer nok afføring kan du ikke undgå at se det

6 år siden

Jacob

Hehe jo for bunden er jo mørk, så hvis det rygerderned ser jeg det ikke. De 3 gange jeg har set det har det enten været i vandet eller på baggrunden

6 år siden

jeg opdager det i bunden men kun den hvide fugle klat... resten af det forbliver et mysterie
    dog har jeg nogle små dyr til at gå i bunden... de holder det rent... og kan ikke komme på hvad de hedder desværre

måske det er springhaler? ved bare at gekkoerne ikke spiser dem da de er så små de ikke finder dem

men holder du deres vand og planter rene og vasker glasset går det sikkert helt fint

6 år siden

Jeg tørrer glasset af når jeg har duschet så det ikke kalker alt for meget til og giver frisk vand og mad hver 3. dag.

Mener du har nævnt springhalerne før

• Marcel Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 12
    Krybdyr: 12
    Videoer: 2
    6 år siden

Det er jo ikke meningen at man skal tørre glasset af når man har duschet derinde, for størstedelen af deres vand får de fra glasset/ blade osv.

Men okay, det er åbenbart tydeligt at folk gør det på forskellige måder.
    Jeg ved bare at dem jeg kender og jeg selv gør det på en anderledes måde end det der bliver snakket om herinde,..

6 år siden

jeg tørrer heller ikke glasset... og er personligt ligeglad med kalk pletter... det biver glasset en ru overflade der gør gekkoerne har nemmere ved at kravle på glasset

fjerner dog kalkpletter og andet snavs af og til

• Morten R Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 7
    Svar: 173
    6 år siden

Jeg har gjort sådan, at mit næsten aldrig skal gøres rent. Det er snart ½ år gammelt og har ikke gjort rent endnu Rimelig smart. Og det er altså ikke fordi det er klamt. Det dufter af frisk skovbund og dyrene trives.
    Jeg sprayer med vand sådan 2 min. hver dag og tjekker dyrene en gang om ugen sådan i 2 min. også. Så det er minimal hvad tid jeg bruger på dem Men de står ved siden af min pc, så jeg kigger meget på dem og det er jo også det sjoveste

• Morten R Tilmeldt: jan 2013
    Emner: 7
    Svar: 173
    6 år siden

Jeg sprayer mest vand på højre side af terrariet hvor jeg har en sort baggrund på, sådan at det ikke gør noget, at der kommer lidt pletter og sådan. Har en sten-baggrund i bagerst, så der er kun 2 glas-sider jeg skal holde fri for kalk, men det er nemt nok, når jeg undgår at spray der. De får vand fra de andre to sider.

6 år siden

Marcel

Det ved jeg, men der er da også massere af vand på bladene og HVIS den skulle blive mere tørstig end det har den jo vand den kan gå til, så ser ikke noget problem i at jeg tørrer glasset af så jeg kan se ind i terariet. Jeg har indtilvidere kun en baggrund i, men kan være der kommer noget af det der kork på ind også. Det gør det lidt nemmere at indrette i terariet

• Cecilie Tilmeldt: mar 2013
    6 år siden

Lyder ikke til at de kræver så meget tid Skønt

6 år siden

det skal så lige siges at de kan leve op til 20år
    så det er en stor periode af ens liv den tager

dog kan man altid sælge den igen hvis interessen udebliver...

• Chris F Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 35
    Krybdyr: 5
    6 år siden

Men Jacob, man køber jo ikke bare et dyr for at skille sig af med det igen

6 år siden

Chris

Nej det er der forhåbentlig ikke nogen der gør, men vil så mene at lige med en gekko så er den nok ret ligeglad med hvor den bor så længe den bliver passet godt. Den knytter sig jo ikke rigtig

6 år siden

som udgangspunkt anskaffer man sig jo dyret for at beholde det
    dog kan meget ske over en periode på 20 år

• Chris F Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 35
    6 år siden

Det er rigtigt .. Havde bare et andet indtryk af den ovenstående kommentar ..

6 år siden

Dels er 20 år mange år og dels er det ikke et dyr der knytter sig. Med en hund skal man jo også tænke 15 år ud i fremtiden, men den kæmper man nok lidt mere for at beholde end med et krybdyr, hvis man skal være helt ærlig

• Nicolaj A Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 4
    Svar: 224
    Fotoalbum: 5
    Videoer: 2
    6 år siden

Hey Cecilie, har selv haft Kroengekkoer i nu 2 år, og har avlet på dem i et lille halvt år nu. Har 2 x trioer.
    Har et sprayanlæg til dem som søger for at luftfugtigheden er oppe, man kan også nøjes med en dusher, som man spray med en eller to gange om dagen, gerne om aften, som mange andre også har nævnt, at de drikker af blade osv.
    Men ha altid en vandskål!
    Jeg bruger selv ca 10-15 hver anden dag på at skifte mad, dejligt nemt med Crested Diet som bare blandes med vand.

Svar til: Hvor meget tid kræver en kronegekko?

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...