Charlotte LCharlotte LBruger på krybdyr - danmarks største krybdyrgalleri
Dato: 2014-7-28

Charlotte L Tilmeldt: jul 2014
Emne: 1
Svar: 5

Køb af grøn leguan

Jeg er NY herinde, så aner ikke om emnet høre til her.
Men jeg står og skal have en grøn leguan, men jeg aner ikke hvor jeg skal købe den. Vil allerhelst have en fra privat. Hvor har i købt jeres og hvad skal man være opmærksom på?

Jeg har haft en før for mange år siden, og hun var meget tam. Er det ikke noget de generelt har let ved at blive?

Tak!

Gå til sidste svar »

Svar til: Køb af grøn leguan

• Charlotte L Tilmeldt: jul 2014
    7 år siden

Virkelig ingen?

• Peter G Tilmeldt: apr 2014
    Emner: 5
    Svar: 3
    Krybdyr: 3
    Fotoalbum: 3
    Videoer: 5
    7 år siden

Hejsa har du kigget på den blå avis der fandt jeg min tegu øgle. syntes du skal prøve der inde måske er der en. jo de bliver tamme hvis der bliver brugt lidt tid på den hver dag.

7 år siden

Jeg har kigget på den blå avis, men det er mest voksne øgler.
    Okay, det var også det jeg tænkte

• leguanliv L Tilmeldt: maj 2014
    Svar: 7
    7 år siden

Jeg købte min leguan via DBA, og jeg har aldrig fortrudt, heller ikke selvom hun er 10 år og dermed gammel.

Du kan se billede af hende på min hjemmeside om leguaner www.leguanliv.dk

• Michael I Tilmeldt: feb 2013
    Emner: 10
    Svar: 37
    Krybdyr: 1
    Videoer: 3
    6 år siden

http://www.dyrenes-verden.com/

køb den her han er spicalist i dem og han ved alt. du for ikke lov til at købe den hvis du ikke har sat dig godt nok ind i tingene. men ved du hvor meget plads de kræver overvejede også en en gang men så meget plads kunne jeg ikke sætte af til det. min 2*2meter kunne jeg læse mig til den gang

6 år siden

Leguanliv, super fin side!

Ja jeg har haft en før, den terrarie målte 200*200*100

• leguanliv L Tilmeldt: maj 2014
    Svar: 7
    6 år siden

Det er et rigtigt flot terrarie Jeg har også et billede af mit

• Anita M Tilmeldt: okt 2013
    Svar: 2
    6 år siden

Jeg fik min leguan, da nogle bare havde efterladt ham i en tom lejlighed. Han var nok omkring 1/2 til 1 år og han var ikke håndtam. Min erfaring er at de er rigtig svære at gøre håndtamme. Det har taget mig 1 års tid at få ham til at spise af en pinciet, og han er stadig temmelig sur når man er på hans territorrie.
    Så jeg ville købe ved en privat opdrætter som havde gjort noget ud af håndtering, hvis jeg skulle have en ny leguan, eller så ville jeg finde en "brugt" som var gjort håndtam og menneskevant.
    Jeg har haft ørkendyr før, og har også nu, og de er meget mere medgørelige end en leguan, den vil absolut ikke kategorisere som et nemt dyr hverken med pasning eller med at gøre håndtam.

6 år siden

Nu kan jeg også kun sammenligne med den ene leguan jeg havde tideligere. Den fik jeg var unge af, og den kunne jeg sagtens håndtere, og den elskede at blive nusset. Den kom farende når jeg kom med mad, og den kradsede på glasset når den ville lukkes ud ville bestemt kalde den mere end håndtam. Det var også en pige, det kan være der er forskel?

• Anita M Tilmeldt: okt 2013
    Svar: 2
    6 år siden

Måske der er forskel på temprement på en han og en hun , jeg har kun haft ham jeg har nu, så det kan jeg ikke svare på. Han er en lille hidsigprop når han er i sit terrie, men når han er i stuen kommer han rimlig tæt på os og der er mere forsigtig end han er sur. Han kradser også på glasset når han vil ud
    Man skal have en god tålmodighed med leguaner og derfor ville jeg vælge en der var menneskevant, hvis jeg skulle have en ny, da det gør opgaven en del nemmere Og der er så mange som skal omplaceres pga folk ikke sætter sig ind i opgaven at have en leguan og at den kræver meget plads når den er voksen.

• kasper og ag  L Tilmeldt: aug 2014
    Krybdyr: 5
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

har du find en

6 år siden

Ja det har jeg

• kasper og ag  L Tilmeldt: aug 2014
    Krybdyr: 5
    Fotoalbum: 1
    6 år siden

god til dig

Svar til: Køb af grøn leguan

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...