Hanne NHanne NBruger på krybdyr - danmarks største krybdyrgalleri
Dato: 2013-6-23

Hanne N Tilmeldt: feb 2013
Emner: 2
Svar: 12

Kronegekko

Har en hun kronegekko på 1 år og lige anskaffet en dreng på 3år. Til at begynde med slikkede de på hinanden i hoveder. Nu er han begyndt at bide sig fast i hende.....skal jeg være bekymret???

Gå til sidste svar »

Svar til: Kronegekko

• Jacob W Tilmeldt: jan 2013
    Svar: 234
    Krybdyr: 3
    Fotoalbum: 6
    6 år siden

det er meget normal parrings adfærd der kommer nok snart æg

ingen grund til bekymring med mindre han bliver meget voldsom...

• Hanne N Tilmeldt: feb 2013
    6 år siden

Ok tak, så tæt har de dog ikke været endnu.... hvor lang tid går der fra hun er blevet parret til der kommer æg..?

6 år siden

Ok tak, så tæt har de dog ikke været endnu.... hvor lang tid går der fra hun er blevet parret til der kommer æg..?

• Nicolaj A Tilmeldt: mar 2013
    Emner: 4
    Svar: 224
    Krybdyr: 5
    Fotoalbum: 5
    Videoer: 2
    6 år siden

De er meget "hårde" ved hinanden! Jeg blev også selv forstrækket første gang! Men efter første nat går der ca 1 måned, før der er æg

6 år siden

Ok, tak skal du ha. Det var hurtigt så jeg skal ha lagt en kasse ind til dem med noget blødt jord i, Ik..??

6 år siden

Jo, jeg har kokoshumus blandet med pinjebark til dem. Gerne over 10cm i dybden.
    Og håber din dame er over 34gram, så der kommer nogle fine unger

6 år siden

Jeg har bare mørk bark......er det nok med en plastik skål uden låg (fra køkken skuffen)? Hun vejer 38 g

6 år siden

jeg bruger ikke bakker/skåle til mine men en plastik skål er fin

jeg har mellem fin pinje bark i bunden det kan de sagtens lægge æg i...
    og så lægger jeg æggene i vermiculit der går ca. 2-3 måneder før de klækker

6 år siden

Tak for hjælpen

6 år siden

Har ikke oplevet at de ligger længere end 2 måneder? Mine klækker altid efter 8 uger, +/- 2 dage. Men kommer også an på hvordan man holder sine æg, om de har en konstant varme/luft, så der ikke bliver for meget "uorden" i processen, kommer de væsentligt hurtigere. Fandt jeg da hurtigt ud af, da jeg byggede min rugekasse! Og har haft gevinst på alle mine æg i den også!
    Så det kan klart anbefales!

Har valgt i mit nye terrarie også kun at have en plast bøtte (fra Ikea, 34*25*16) i den ene sidde i terrariet som er sat fast i bunden (kan ses i mit nye album)

6 år siden

mine har en lang klække tid da jeg ruger ud oven på et terrarie til mine skægagamer... det fungere rigtig fint... ungerne bliver rigtig fine...
    vil have lavet en rugekasse på et tidspunkt... men det kan lade sig gøre uden

6 år siden

Ja sagtens, man skal bare holde meget øje med om de ikke bliver for våde, tørre, kolde, varme... Har mine ved 24.5 - 25 grader døgnet rundt. Også i en gang fugtet vermiculit i plastbøtten jeg dem i, hvor den bøtte er hævet 4cm, hvor de 3-4 cm er vand og varmekabel.

6 år siden

hej nicolaj jeg kan ikke finde billedet........ hvad skal hun lægge sine æg i inde i terrariet og hvor stor skal skålen være?? hvad skal jeg løgge dem i når æggene er kommet ??? på forhånd tak

6 år siden

Billedet af hvad? Der tabte du mig lige.

Men har normalt haft mine dyr gående i terrarier med 10-15 bundlag, i hele terrariet. Så der skulle bruges en halv times tid første gang, derefter plejer de som regel at ligge dem, de samme steder.
    Men er nu gået over til at bruge en plastbøtte med bundlag (se mit nyeste album). Og resten af terrariet kun er lagt 1-2 cm pinjebark ud for synets skyld.

Når du har fundet æggene, ligger du dem over i en plast bøtte med fugtet vermiculite, hvor du kun lige trykker tommelfingeren let ned i det, hvo du så ligger ægget i, så vermiculite dækker ca 1/4 - 1/3 af ægget. Og hold temperaturen ved 25grader, så burde du have unger i løbet af 2 måneder
    Husk at give det lidt vand langs siderne, aldrig på æggene, for at holde fugtigheden oppe.

6 år siden

ok billedet af de terrarie jeg har sat en plastbøtte ind med tørt vermiculite på 10 cm dyb og 8 cm bred...........er den for lille?

6 år siden

Ville bruge noget ugødet spagnum, humus eller bark til at sætte inde i terrariet, da det ikke sviner på samme som vermiculite, det klister mærkeligt alle steder Og jorden skal være fugtig, ellers ligger de æggene.
    Også tager du æggene fra bøtten i terrariet ud i din rugekasse.

6 år siden

okay, jeg får fat i sådan noget har hørt de kan ruge ud uden en rugekasse ??

6 år siden

Jo sagtens, gjorde jeg med mine første 7 æg, dog blev 5 æg dem kun til noget. Da der intet var fugtigt eller tørt.
    Så det er lækkert nu med en rugekasse, så kører det bare
    Du skal kun bruge en flamingo kasse, plast bøtte, varmekabel, termostat, noget at hæve plast bøtte 3-4 cm, som kan tåle vand.

Svar til: Kronegekko

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...