Tessie MTessie MBruger på krybdyr - danmarks største krybdyrgalleri
Dato: 2017-9-14

Tessie M Tilmeldt: sep 2017
Emne: 1

Min skægagame er vist i udu... HJÆLP!

Hej alle I kyndige krybdyrselskere

Jeg har to skægagamer.
En han og en hun.
Hunnen plejer at være et værre magorgel og har før i tiden ikke haft problemer med at køre indenbords.
Hannen derimod har altid været lidt afpillet, skravlet og ikke rigtig sulten, med mindre det omhandlede salat.
Nu er det vendt på en tallerken, og hunnen ligger nu nærmest apatisk inde i terrariet og vil hverken spise eller noget.
Hun har lilla mærker oppe ved halsen, over øjet og ligner i det hele taget en, der har modtaget en god portion tæsk.
Da jeg puttede hende i et vandbad som jeg ofte gør, så hun kan drikke alt det hun gider, drak hun afsindigt meget, og kollapsede nærmest i vandbadet med lukkede øjne. Jeg måtte skynde mig at fiske hende op, så hun ikke også led druknedøden,

Da hun hørte mig tænde for vandet, livede hun op, og skyndte sig ned i vandbadet (hun røg nærmest ud af min hånd for at komme derop).
Bagefter ville jeg tilbyde hende lidt mad (græshoppe, hendes favorit) men det havde stadig ingen interesse. Heller ikke ruccola, som ellers plejer at blive kørt ned til den store guldmedalje.
Sådan har det været i et par uger, og jeg kan ikke længere tilskrive det, at hun er i dvale, og jeg er klar til at køre hende til en dyrlæge med det samme - koste hvad det koste vil!

Hannen derimod klarer sig bedre end han nogensinde har gjort før - han er så fed, at han knapt orker at gå nogen steder

Det skal lige siges, at hun over et års tid har lagt RIGTIG mange æg, men vi ruger dem ikke. Hun lægger mellem 20-29 stk pr gang, hvilket jeg synes er voldsomt, men det er stopper her de sidste par måneder.
Hun er ca. 5 år gammel og det samme er hannen.

Er der nogle af jer, der har et bud på, hvad jeg skal gøre nu?
Jeg har tilbudt hende alt...

Svar til: Min skægagame er vist i udu... HJÆLP!

Relaterede emner

Bazoom bruger cookies til at huske dine indstillinger, målrette annoncer og til statistik.         Læs mere...